خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران
خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

انتقاد آیت‌الله جوادی‌آملی از حضور افراد سفیه و بی‌عرضه‌ها در اقتصاد

 آیت الله جوادی آملی در این دیدار با بیان اینکه مال در فرهنگ قرآن، عامل قیام و قوام یک ملت است، اظهار کرد: مال، به عنوان قیام یک ملت است و برای این است که یک ملت بتواند بایستد، و لذا اقتصاد مقاومتی وقتی محقق می‌شود که ملت دستشان پر باشد و گر نه ملتی که دستش خالی باشد قدرت قیام ندارد.

وی با تاکید بر اینکه که ثروت مملکت را نباید به غیر مدیران و سفیهان داد، تصریح کرد: این ستون را نباید به دست لرزان افراد سفیه و بی‌عُرضه سپرد؛ آن مدیر سفیه و آن مدبّر لرزان، خود را نمی‌‌تواند تأمین کند؛ خودایستادگی را فرا نگرفته، چه رسد به اینکه بتواند ستون ملت و مملکتی را نگهداری کند.

این مرجع تقلید با تاکید بر ایجاد اشتغال و همچنین فقرزدایی از کشور خاطر نشان کرد: قرآن کریم آن معارف بلند خود را با ادبیات و ظرایف خاص خودش بیان می‌کند، کسی که گداست و چیزی ندارد به او نمی‌گویند فقیر، بلکه به او می‌گویند فاقد؛ یعنی مال ندارد.

این مرجع تقلید گفت: فقیر بر وزن «فعیل» به معنی مفعول است، فقیر؛ یعنی کسی که ستون فقراتش شکسته است،‌‌ همان ‌طوری که قتیل به معنای مقتول است، فقیر هم به معنی مفعول است؛ یعنی کسی که ستون فقراتش شکسته است. ملتی که جیبش خالی است، دستش تهی است، این ملت زمین‌گیر و فقیر است. و ملتی که شغل نداشته باشد، بدهکار باشد، این ملت قدرت قیام ندارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه ملتی که دستش تهی باشد، زبانش به چاپلوسی باز می‌شود، تصریح کرد: قرآن کریم از آن کسی که ندارد به «اِملاق» یاد کرده است و املاق به معنای چاپلوسی کردن است، کسی که جیبش خالی است و بدهکار است دهانش به چاپلوسی باز است و این فرد اهل نقد و اعتراض نیست.

وی با بیان اینکه املاق زدایی و فقرزدایی از وظایف مسئولین کشور است، خاطر نشان کرد: وقتی از املاق پرهیز می‌کنیم که بتوانیم تولید و اشتغال داشته باشیم و از جامعه خود فقر زدایی کرده باشیم و این از وظایف مسئولین کشور است.

آیت الله جوادی آملی در بخش دیگر از سخنان خود به منابع سرشار استان مازندران اشاره کرد و خواهان استفاده بهینه از این منابع برای بخش تولید و اشتغال در استان و کل کشور شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد