خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران
خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

توقف برنامه «سمت خدا» به علت اعتراض به تبلیغات تجاری در برنامه کودک

بعد از انتشار مطالبی در مورد برکناری تهیه‌کننده برنامه «سمت خدا»، پربیننده‌ترین برنامه مذهبی رسانه‌ی ملی، به دلیل انتقاد کارشناسان این برنامه از سیاست‌های مدیران صداوسیما و شکل‌گیری جریانی در رسانه‌ها و افکار عمومی در انتقاد به اخراج نیروهای مومن از رسانه‌ی ملی، امروز(دوشنبه) نجم‌الدین شریعتی مجری برنامه «سمت خدا»- و یکی از سه مجری محبوب تاریخ شبکه سه به انتخاب مردم- نیز روی آنتن زنده به برکناری سیدعبدالمجید رکنی تهیه‌کننده این برنامه اشاره و تأکید کرد: «اگر تهیه‌کننده برنگردد من هم این برنامه را اجرا نمی‌کنم».

به گزارش "رجانیوز"، شریعتی در برنامه امروز «سمت خدا» با صراحت به این مسئله اشاره کرد که: «من همین جا اعلام می‌کنم تهیه کننده ما را از این برنامه برداشته‌اند و تا وقتی که او نیاید من هم دیگر به این برنامه نمی‌آیم.»

 دانلود فیلم 

 جز نجم‌الدین شریعتی حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد نیز که به عنوان یکی از کارشناسان این برنامه روزهای دوشنبه در این برنامه حضور دارد در برنامه امروز اعلام کرد که در صورت حذف تهیه‌کننده‌ی برنامه، کارشناسان حاضر در برنامه نیز دیگر روی آنتن نخواهند آمد: «باید این را بگویم که حتی به رکنی اجازه نمی‌دهند پایش را به استودیو بگذارد. تنشی در بین مسئولان صدا و سیما و تهیه‌کننده برنامه بوده و هر چه ما به مسئولان رو انداختیم آنها روی ما را زمین زدند. بنابراین اگر تهیه کننده و مجری برنامه برنگردد، ما کارشناس‌ها هم دیگر به این برنامه نخواهیم آمد.»
 
 
 
این درحالی‌ست که بعد از انتشار اخبار برکناری تهیه‌کننده برنامه پرمخاطب «سمت خدا» و ایجاد انتقادات فراوان در رسانه‌ها و افکار عمومی، محمودرضا منتظری مدیر روابط عمومی شبکه3 در گفتگو با یکی از سایت‌ها، تمام این اتفاقات را تکذیب و اعلام کرده بود که: «درباره روند این برنامه اتفاق خاصی نیفتاده و اصلا دلیل برخی حواشی را نمی‌دانم. قرارداد رکنی به عنوان تهیه‌کننده برنامه با «سمت خدا» تمام شده و مدیریت نیز پذیرفته است. از طرفی خود آقای رکنی استعفایش را برای ادامه همکاری نوشته؛ در حالی که اکنون ادعا کرده که شبکه قصد برکناری یا اخراجش را دارد. این ادعا با این 2 دلیلی که من عرض کردم دیگر محل اعراب ندارد. برگه استعفا او هم موجود است، رکنی اخراج نشده و باز هم برای مناسبت‌های دیگری مثل ماه رمضان به او برنامه خواهند داد. به هرحال هر مجموعه‌ای دنبال فکر و کار جدید با نیروهای تازه است.»
 
اما جز خداحافظی مجری و کارشناسان برنامه «سمت خدا» امروز حجت‌الاسلام رسایی از پیگیری تعطیلی این برنامه در مجلس شورای اسلامی خبر داد. رسایی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو گفته است که: «قطعاً این موضوع را در کمیسیون اصل90 پیگیری خواهیم کرد. صدا و سیما مِلک شخصی آقای ضرغامی و دیگر آقایان نیست که هر چه دلشان خواست بکنند. این که برنامه محبوب و مردمی مانند «سمت خدا» تنها به دلیل انتقادات حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری به صدا و سیما تعطیل شود، این موضوع قابل بررسی و پیگیری است.»
 
این نماینده مجلس همچنین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حمایت از جریانات فرهنگی مومن و انقلابی به این نکته اشاره کرده است که: «برنامه «سمت خدا» برنامه ای بود که با فرمایش رهبر حکیم انقلاب مطابقت داشته و نمونه ای از یک برنامه جریان ساز اسلامی و انقلابی است و نمی بایست کار به اینجا کشیده می شد که برنامه به تعطیلی کشیده می شد.»
 
با این اوصاف به نظر می‌رسد در روزهای آینده باید منتظر اتفاقات بیشتری در مورد برنامه پرمخاطب و تاثیرگذار «سمت خدا» باشیم. چرا که قاعدتا بدون حضور رکنی- تهیه‌کننده برنامه- و همچنین مجری و کارشناسان دیگر این برنامه به روی آنتن نخواهد رفت و این موضوع اعتراضات بیشتر مردم، رسانه‌های جبهه انقلاب و نمایندگان مجلس را در پی خواهد داشت.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد