خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران
خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

آقای ظریف! ملت «دلاور» ایران «دلواپس» است/ دلواپس مرعوب شدن در برابر امریکا هستیم

روز گذشته وزیر خارجه که برای پاسخ به سوال نمایندگان به مجلس رفته بود، در واکنش به برگزاری همایشی که ابتدای هفته جاری به عنوان «دلواپسیم» و در نقد توافق ژنو برگزار شد، اعلام کرد: «ما ملت دلاوریم نه دلواپس.»

به گزارش رجانیوز، این سخن ظریف بلافاصله با استقبال رسانه های حامی دولت و تندروها مواجه شد؛ البته در دلاور بودن ملت ایران تردیدی نیست اما مساله اصلی آنجایی است که همین ملت دلاور به سبب برخی مواضع و رفتارهای دولتمردان طی 9 ماه گذشته، دلواپس شرایط موجود و آینده کشور شده است.
 
به عنوان نمونه آذر ماه سال گذشته وزیر خارجه در دانشگاه تهران و در جمع دانشجویان این دانشگاه مدعی شده بود: «آیا فکر کردید آمریکا که می تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد از سیستم دفاعی ما می ترسد؟ آیا واقعا به خاطر قدرت نظامی، آمریکا جلو نمی آید؟ بر اساس کدام سند فکر می کنید آمریکا می تواند به اطلاعات نظامی ما دست پیدا کند؟»
 
این اظهارات نا به جا و جنجالی بلافاصله با واکنش های مختلفی رو برو شد و حتی خود ظریف نیز اعلام کرد حرفهای او تقطیع شده است اما انتشار فایل صوتی سخنانی وی نشان داد که وی این حرف اشتباه را بیان کرده است.
 
این مساله تا جایی پیش رفت که یک ماه بعد وزیر دفاع دولت تدبیر و امید نیز به اظهارات ظریف واکش نشان داد و  در مراسم بزرگداشت شهیدان حاج احد کاظمی و حاج حسان اللقیس گفت: جایی گفته شد که آمریکا اگر بخواهد می تواند نظام دفاعی ما را از کار بیندازد، اما ملت ما نماد عینی شعار «ما می توانیم» و اینکه آنها امروز نمی توانند کاری کنند از سر دلسوزی نیست، بلکه توان آن را ندارند.وی با بیان اینکه ما احتیاجی به سلاح هسته ای نداریم، تصریح کرد: اما به لحاظ سلاح هایی که ما را در نبرد نامتقارن بر آمریکا پیروز کند، در اوج هستیم.
 
سردار جعفری فرمانده سپاه نیز در واکنش به این مساله اعلام کرد: «من توضیح دادم ایشان (ظریف) تجربه و تخصص این بحث را ندارند درست است که ایشان را یک دیپلمات صاحب نظر می دانیم ولی در مسائل نظامی و امنیتی تجربه نداشتند. به هیچ وجه این طور نیست که سیستم دفاعی ما با دو بمب از بین برود. ممکن است یک سری از زیر ساخت ها از بین برود ولی توان موشکی و توانمندی های استراتژیک سپاه به طوری است که اگر هزاران بمب بزنند شاید بتوانند 10 تا 20 درصد توان موشکی سپاه را بکاهند.»
 
سردار وحیدی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی نیروهای مسلح نیز هفته گذشته با هشدار نسبت به تصور معکوس درباره ضعف و قدرت خود و دشمن گفت: ضعف امروز دشمن در از دست دادن قدرت پیش بینی است به عنوان مثال آنها تصور می کردند فتنه های سال های 78 و 88 پیروز می شود، اما اینگونه نشد لذا نباید برای دشمن توانمندی های فوق العاده تصور کرد.
 
از سوی دیگر توجه در سوابق وزیر امور خارجه کشورمان نیز نشان می دهد ایشان امروز در حالی از دلاوری به جای دلواپسی سخن می گوید که در طول 8 سال جنگ تحمیلی در آمریکا مشغول به تحصیل بوده و حتی سربازی خود را نیز در خاک این کشور گذرانده است.
 
در پایان بار دیگر لازم به ذکر است که در دلاور بودن ملت ایران که 35 سال علیرغم تمام تحریم ها، مشکلات و جنگ تحمیلی در برابر دشمن ایستاده اند تردیدی وجود ندارد بلکه دلواپسی ملت دلاور ایران از افراد و جریانهایی است که به اسم اعتمادسازی و آشتی با دنیا، در عمل موجب پرخاش بیشتر دشمن علیه ملت شده و حتی در برابر دوربین های خبری نیز اعلام می کنند دشمن می تواند با یک بمب سیستم دفاعی کشور را از کار بیندازد!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد