خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران
خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

دلواپسیم ...

همایش منتقدان توافقنامه ژنو با عنوان «دلواپسیم» از دقایقی پیش در محل لانه سابق جاسوسی آمریکا در تهران در حال برگزاری است.

هرچند حواشی این مراسم از پیش از برگزاری و در پی تغییر محل آن آغاز شد، اما خبرنگار فارس به برخی حاشیه های برگزاری این مراسم و حال و هوای آن اشاره کرده که در زیر می‌خوانید:

* در قسمت‌هایی از سالن، بنرهایی درباره عنوان «دلواپسیم» و بیان نگرانی‌های منتقدان درباره توافق ژنو نصب شده است.

بر روی این بنرها نوشته شده «دلواپسیم از اینکه انرژی هسته‌ای را با فناوری هسته‌ای اشتباه گرفته‌اند»، «دلواپسیم از برباد دادن حقوق ملت در ازای گرفتن حقی ناچیز»، «دلواپسیم از استراتژی غلط دولت در سیاست خارجی» و «دلواپسیم از ترک برداشتن حقوق ملت به جای ترک برداشتن ساختمان تحریم‌ها».

* حاضرین در این مراسم دستنوشته‌هایی نیز به شرح زیر در دست دارند:

«مقدم قاتلان شهدای هسته‌ای را بر قامت بازرسان آژانس گرامی می‌داریم»‌

«ضمن احترام برای آقایان روحانی و احمدی‌نژاد، ما انقلابی هستیم»

«جزئیات مذاکرات برای آیندگان محرمانه نخواهند ماند»

«نه سانتریفیوژ می‌چرخد نه چرخ زندگی مردم»

* برخی نمایندگان مجلس از جمله فاطمه آلیا، مهدی کوچک‌زاده، محمدکوثری و الیاس نادران، محمد سلیمانی، روح الله حسینیان (نمایندگان نهران)، جواد کریمی قدوسی (نماینده مشهد) فریدون عباسی (رییس سابق سازمان انرژی اتمی)، تا در کنون در جمع منتقدان توافق ژنو حاضر شده‌اند.

* مجری مراسم نیز توضیحاتی درباره تغییر مکان برگزاری این همایش ارائه کرد و با بیان اینکه قصد داشتیم این همایش را در سالن سیدالشهداء(ع) برگزار کنیم، گفت: ولی ناگهان به شکل عجیبی علی‌رغم کسب گرفتن مجوزهای لازم، نقص فنی ایجاد شد و مجبور شدیم مکان همایش را به این سالن منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم که نقص‌های فنی حل شود تا کسانی که دلواپس حق خود هستند بتوانند حرف بزنند.

* ساختار تحریم‌ها از تارعنکوت سست تر است

حسین آب‌نیکی معاون سابق سازمان انرژی اتمی در این همایش، طی سخنانی با اشاره به اینکه شهید احمدی‌روشن بعد از فراغت از تحصیل به دنبال شاخص‌هایی از نوع نظام و انقلاب و دغدغه‌های رهبری برای انتخاب شغل بود، گفت: احمدی‌روشن وارد حوزه انرژی اتمی شد و پس از ۵-۶ماه گزینش، در مردادماه ۸۵ در سایت نطنز مشغول به کار شد و جزو حلقه‌ای بود که برای اولین بار غنی‌سازی را به ۳.۵درصد رساندند.

وی با تأکید بر اینکه ساختار تحریم‌های کنونی علیه کشورمان سست‌تر از تار عنکبوت است، گفت: در طول ۳۰ سال گذشته تحریم‌ها را تجربه کرده‌ایم و شهید احمدی‌روشن ثابت کرد که قوی‌ترین سرویس‌های امنیتی هم نمی‌توانند با تحریم‌های خود مانع راه ما شوند.

معاون سابق رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به مراحل دیگر مجاهدت‌های شهید احمدی روشن از جمله مقابله با ویروس استاکس‌نت و راه اندازی سایت فردو تصریح کرد: احمدی‌روشن برای ما نمونه خوبی است و به گفته مقام معظم رهبری با این ستاره‌ها می‌توان راه را پیدا کرد؛ احمدی‌روشن و دیگر شهدا می‌توان راه را در دنیای تحریم‌های ظالمانه پیدا کنیم.

وی مشکلات امروز اقتصادی کشور را بیشتر ناشی از سوءمدیریت‌ها و ساختار صنعت اقتصادی کشور دانست و گفت: راه حل مشکلات اقتصادی در اقتصاد مقاومتی و آنکه رهبری در ابتدای سال در مورد مدیریت جهادی فرمودند به همراه روحیه‌ای جهادی ما را از مشکلات رها خواهد کرد.

* دلواپسیم دوباره اتفاقات سال ۸۲ تکرار شود

فرشید جعفری دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی نیز طی سخنانی در این همایش، گفت: امروز بی‌تقوایی‌ها و بغض و کینه‌های دشمنان نسبت به فرزندان انقلاب در تیتر بعضی روزنامه‌ها آشکار بود.



وی با بیان اینکه حاضران در مراسم در ذیل گفتمان انقلاب اسلامی قرار می‌گیرند، افزود: در حال حاضر بحث در مورد منافع ملی است و نه منافع سیاسی. ما با حضورمان در اینجا اعلام می‌کنیم که از حقوق‌مان کوتاه نمی‌آییم.

جعفری در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر مذاکرات هسته‌ای به دست دولت است، نمایندگان چه راهکاری دارند که اگر مذاکرات در گام نهایی باعث تضییع حقوق مردم شد از آن جلوگیری کند و آیا نمایندگان می‌توانند در مقابل آن توافق بایستند؟

وی خاطر نشان کرد: ما حزب سیاسی هستیم اما حزب سیاسی ما حزب‌الله است نه مانند کسانی که برای منافع شخصی خود دور هم جمع شدند. ما دلواپسیم که همان اتفاقات سال ۸۲ دوباره تکرار شود.

* شرکت‌کنندگان همایش «دلواپسیم» با امضاء طوماری، انتظارات خود را درباره مذاکرات هسته‌ای به تیم مذاکره‌کننده اعلام کردند.

متن این طومارنامه به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

انتظار ما به عنوان جمعی از جبهه علمی فرهنگی انقلاب اسلامی رد رابطه با گام پایانی مذاکرات و آنچه در مرقومه پایانی مذاکرات هسته‌ای باید قید شود به شرح زیر است:

الف) در مورد حقوق هسته‌ای:

۱- حق غنی‌سازی ایران صراحتا به رسمیت شناخته شود.

۲- حرکت علمی هسته‌ای و توسعه و پیشرفت فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ادامه یابد.

۳- ایران در استفاده از حقوق خود «NPT» به هیچ وجه از کشورهای دیگر استثنا نشود.

۴- نیازهای دارویی مرتبط با بخش هسته‌ای در داخل تأمین شود.

۵- مراکز فعلی غنی‌سازی هیچ یک تعطیل نشده و تا مراحل نهایی تکمیل و عملیاتی شوند.

۶- ایران از تمام حقوق هسته‌ای خود بر اساس معاهده آژانس بهره ‌مند گردد.

۷-هیچگونه تعهدی برای بازرسی و نظارت بیشتر از معاهدات آژانس صادر نشود.

۸- روابط ایران با آژانس به صورت متعارف و غیر فوق‌العاده باشد.

ب) در خصوص تحریم‌ها:

۱- ستون اصلی تحریم‌ها یعنی تحریم‌های مالی، نقدی و بانکی برداشته شود.

۲- زمان برداشتن تحریم‌ها مشخص و در بازه زمانی بسیار محدود باشد.

۳- تحریم‌های جدید به بهانه‌‌های دیگر همچون حقوق بشر، صنایع موشکی و... وضع نشود.

۴- دارایی‌های بلوکه شده ایران آزاد شود

ج) در خصوص مذاکرات:

۱- مذاکرات مربوط به مسائل هسته‌ای باشد و لاغیر (مثل حقوق بشر، صنایع موشکی و ..)

۲- زمانبندی نتایج مشخص و شفاف باشد

۳- اقدامات طرفین عینی ، واضح و ملموس باشد نه داوطلبانه و اختیاری

۴- متن توافقنامه باید به تصویب مجلس و شورای عالی امنیت ملی برسد

۵- بندهای پیشنهادی توافقنامه به اطلاع عموم برسد

۶- در صورت عدم پایبندی طرف‌های مذاکره به تعهداتشان ایران به تعهد خود عمل نکند

۷- دستیابی ایران به حقوق خود صراحتا قید شود و مبتنی بر رضایت طرفین یا اقدامات بعدی نباشد

۸- شرکت‌کنندگان این همایش در زیر این طومار جملاتی مانند «حفظ‌ عزت اسلام و مسلمین و خون شهیدان بر همه مسلمانان واجب است»، «شهدا راهشان ادامه دارد»، «من به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستم»، «عوامل ۱+۵ آمریکایی هستند»،‌«تا آخر راه ایستاده‌ایم»، «پشتیبان تیم مذاکره‌کننده هستیم» انتظارات خود را از تیم مذاکره‌کننده عنوان کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد