خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران
خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

مصداق سخنان رئیس‌جمهور پیدا شد؛ چه کسانی با پول مردم و با بیت‌المال مردم از دولتی که منتخب مردم بود، انتقام گرفتند؟

این روزهای دولت آقای روحانی بی شباهت به رفتار دولتمردان کارگزارانی در دولت هاشمی رفسنجانی نیست؛ چرا که هر دو تاب تحمل انتقاد را نداشتند و ندارند، با این تفاوت که دولت هاشمی رفسنجانی حامیان متعصب و سرسخت خود را داشت اما دولت یازدهم فارغ از نداشتن پایگاه اجتماعی، به دلیل اشتباهات مکرر خود حتی در میان سیاسیون و اهالی دانشگاه هم حامی جدی و اهل هزینه دادنی ندارد.  

به گزارش رجانیوز، شاید همین شرایط باشد که دولت را به اظهارات تند علیه منتقدین واداشته است. رییس جمهور در اظهارات جدید و البته تندی در قبال منتقدان، گفته است: "آنچه پسندیده نیست آنکه با پول مردم و با بیت‌المال مردم از دولتی که منتخب مردم است و با رأی اکثریت مردم فعالیت خود را آغاز کرده است، کسی بخواهد به جای نقد تخریب را پیشه گیرد، این امری است که دولت نمی‌پسندد، ما از همه می‌خواهیم با شناسنامه سخن بگویند، بگویند از کجا هستند، بگویند وابسته به کدام جناح هستند، با نام جناح خود سخن بگویند، نه با نام ملت ایران."
 
این اظهارات آقای رئیس‌جمهور بیشتر از آنکه توجیهی بر هیاهوهای رسانه‌ای چند روز اخیر رسانه‌های نزدیک به دولت باشد، یادآور برخی خاطرات در خاطره سیاسی افکار عمومی است؛ خاطراتی که تنها چند سال از آنها می‌گذرد و مصداق سخنان شخص رئیس‌جمهور روحانی را هم مشخص می‌کند.
 
حمزه کرمی، یکی از مجرمین فتنه 88 و مدیر سایت "جمهوریت" در دادگاه رسیدگی به اتهامات خود که در همان سال برگزار شد، سخنان جالبی را درباره نحوه خرج پول از بیت‌المال علیه دولت نهم مطرح کرد که می‌تواند مصداق اظهارات حسن روحانی درباره تهاجم بی‌شناسنامه‌ها با پول بیت‌المال به دولت باشد.
 
کرمی در بخشی از اعترافات خود گفت: مهدی هاشمی معتقد به پولشویی بود. وی پول‌های را از سازمان بهینه سازی دریافت می‌کرد و آنها را مکررا به دلار و ریال تبدیل می‌کرد. وقتی که دلیل این کار را از وی پرسیدیم، وی گفت که با این کار کسی نمی‌تواند منشاء پول‌ها را کشف کند. با فشار مهدی هاشمی از سازمان بهینه سازی مصرف سوخت به منظور تبلیغات در دوره نهم انتخابات ریاست جمهوری برای پدرش یعنی آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی پول برداشت می‌شد و مهدی هاشمی پس از شکست پدرش در انتخابات به اقدامات خود ادامه داد و مابقی پول‌های باقی مانده و بدهکار شده خود را نیز به شرکت‌هایی که برای پدرش تبلیغ می کردند، پرداخت کرد. 
 
این متهم دستگیر شده در جریان حوادث سال 88 اظهار داشت: مهدی هاشمی به این اقدامات خود در حالی دست می‌زد که که این پول‌ها باید صرف تبلیغات برای بهینه سازی مصرف سوخت صرف می‌شد نه تبلیغات برای پدر وی. پول‌هایی که وی برای تبلیغات در انتخابات دور نهم انتخابات ریاست جمهوری برای پدرش هزینه کرد معادل 2 میلیارد تومان بود. 
 
 
کرمی در بیان مسائل رخ داده در انتخابات دهم ریاست جمهوری تاکید کرد: مهدی هاشمی با بنده صحبت کرده و گفت که ما باید برای انتخابات کار رسانه‌ای قویی‌ای را آغاز کنیم. چند روز بعد هم در جلسه ای جاسبی به بنده گفت که باید هر کاری انجام دهیم تا هر کسی به غیر از احمدی نژاد رئیس جمهور شود. از این رو ما نیز سایت جمهوریت را با مدیریت رسمی مهدی هاشمی راه اندازی کردیم، البته چند روز بعد جاسبی با تغییر نظر به ما اطلاع داد که بنده می‌خواهم در انتخابات بدون موضع باشم لذا دستور تعطیلی سایت جمهوریت را صادر کرد ولی با فشارهای هاشمی این سایت به کار خود همچنان ادامه داد. 
 
وی افزود: سایت جمهوریت ابتدا قرار بود از کاندیدایی در انتخابات حمایت و نسبت به دولت نهم نیز نقدهایی داشته باشد ولی با فشارهای مهدی هاشمی، این سایت تبدیل به سایت تضعیف کننده سازمان های نظامی از جمله بسیج و سپاه و سازمان‌های دولتی شد و حتی این سایت خدمات دولت را نیز پول پاشی معرفی می‌کرد و کار به جایی کشید که این سایت بر خلاف واقعیت، شبهه تقلب در انتخابات را تلقین کرد. 
 
این متهم دستگیر شده در جریان حوادث سال 88 خاطرنشان کرد: مهدی هاشمی حتی مطالب تندتری را برای انتشار به سایت جمهوریت ارائه می‌داد که از جمله مطالب می توان به گزارشی که 2 روز قبل از انتخابات توسط وی به ما داده شده، اشاره کنم که در این گزارش فرمانده بسیج متهم به تخریب و تضعیف میر حسین موسوی شده بود، البته ما این گزارش را هرگز منتشر نکردیم. 
 
وی ادامه داد: «سیاسیون ما قاعده بازی را بلد نیستند، اطرافیان کاندیداها با پول بیت المال قصد رئیس جمهور کردن کاندیدایی را داشتند. حتی آنها این اقدام خود را به قیمت بدبخت کردن زیر مجموعه خود نیز انجام می دهند؛ همان کاری که با ما در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت شد. در حالی که همه می دانستند استفاده از بیت المال جرم است.»
 
از سوی دیگر، ماجرای انتشار گسترده یک سی‌دی تخریبی علیه دولت نهم با عنوان «90 سیاسی» که با هزینه هنگفت تولید شد، اقدامی بود که خبرگان فن، تولید و توزیع گسترده آن در سطح کشور را بدون استفاده از منابع بیتالمال غیر ممکن اعلام کردند.
 
ماجرای سایت مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت چه بود؟
 
اما مهم‌ترین و جالب‌ترین مورد در این زمینه را باید مساله سایت جنجالی «آفتاب نیوز» دانست که توسط نزدیکان مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که ریاست آن بر عهده دکتر حسن روحانی بود، پشتیبانی می‌شد. این سایت در دوران دولت نهم و دهم یکی از تندترین تخریب‌ها علیه دولت در زمینه‌های گوناگون را هدایت می‌کرد و بارها مورد انتقاد جدی مسئولان و افکار عمومی قرار گرفت.
 
تامین هزینه‌های این سایت از سوی یک مرکز کاملا دولتی و وابسته به بیت‌المال، یکی از مواردی بود که سبب شده بود تا اعتراضات زیادی نسبت به آن صورت بگیرد. توهین و تمسخر دولت منتخب مردم از روزهای ابتدایی تشکیل دولت نهم، اصلی ترین استرتژی سایت وابسته به مرکز بررسی های استراتژیک مجمع تشخیص بود که البته بدلیل افراط در این امر با برخورد دستگاه قضایی روبرو شد.
 
شاید اکنون بهتر بتوان به سخنان امروز رئیس‌جمهور فکر کرد و البته نشانی‌های دقیقی به ایشان داد تا بتوانند ردپای کسانی را که با پول بیت‌المال علیه دولت هجمه رسانه‌ای می‌کردند، پیدا کنند. نگاهی به برخی جریانات نزدیک به دولت و اطرافیان رئیس‌جمهور نشان می‌دهد که همین افراد و گروه‌ها مصداق دقیق اظهارات حسن روحانی هستند؛ افرادی که سابقه طولانی مدتی در سوءاستفاده از بیت‌المال و خرج آن علیه نهادهای حکومتی دارند و اکنون چند کار فرهنگی رسانه‌ای از سوی نیروهای انقلابی که حاوی انتقادات ساده‌ و دلسوزانه‌ای از دولت است، به مذاقشان خوش نیامده است.
نظرات 1 + ارسال نظر
ali جمعه 12 اردیبهشت 1393 ساعت 19:01

خوبه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد