خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران
خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

پزشکان شیرازی، اینگونه پاسخ سخنان ناامیدکننده را دادند: نخستین عمل جابه‌جایی گوش در شیراز انجام شد

چند روز پیش، خبرگزاری‌ها سخنانی را به نقل از یک وزیر منتشر کردند که درباره علت سفرش به یک کشور اروپایی را عنوان کرده بود. این وزیر بعد از گذراندن تعطیلات و انجام یک عمل جراحی به ایران برگشت و در دیدار با معاونان و مدیران وزارت صنعت شرکت کرد.

به گزارش رجانیوز، این وزیر در این جلسه دلیل سفر خود به این کشور اروپایی را یک عمل جراحی اعلام کرد. این وزیر   در این دیدار، در سخنانی عجیب گفته است تکنولوژی این عمل حدود 80 سال آینده به ایران خواهد رسید.

اما روز گذشته اتفاقی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتاد که بی اساس بودن اظهارات عجیب و ناامیدکننده آقای وزیر را اثبات کرد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پژشکی شیراز، تیم جراحی فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای نخستین بار در بیمارستان شهید چمران بیماری را که دچار ناهنجاری شدید صورت بود تحت عمل جابه‌جایی گوش قرار داد.

     رضا تبریزی جراح این عمل و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مورد چگونگی انجام عمل این بیمار، اظهار کرد: بیمار، خانمی 23 ساله و دارای ضایعه تومور مادرزادی نوروفیبروماتوزیست بود که این مشکل سبب بدفرمی شدید صورت وی شده بود.

تبریزی با بیان اینکه این عمل جراحی برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و در بیمارستان شهید دکتر چمران صورت گرفته، افزود: این ضایعه علاوه بر بدفرمی شدید صورت، موجب اشکال در غذاخوردن، بزرگ بودن زبان، پایین بودن گوش سمت چپ بیمار به میزان 10 سانتی‌متر شده بود.
 
وی با اشاره به اینکه بیمار برای رفع تومور، یک بار در تهران تحت عمل جراحی ناموفق قرار گرفته بود، خاطر نشان کرد: با توجه به امکانات پزشکی کشور در آن زمان، به بیمار توصیه شده که پس از سن بلوغ، این عمل جراحی را در کشور آمریکا انجام دهد.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: با توجه به پیشرفت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال‌های اخیر، امکان انجام این عمل در بیمارستان شهید دکتر چمران پیش‌بینی شد و عمل جراحی اولیه بیمار، پنج تا 6 ساعت به طول انجامید.
 
وی با ابراز خشنودی مبنی به موفقیت‌آمیز بودن این عمل جراحی دشوار، گفت: هم‌اکنون بیمار در بخش ICU  و در چند روز آینده در بخش عادی بیمارستان بستری می‌شود. تبریزی با بیان اینکه عمل بعدی بیمار در چند ماه آینده و برای جفت‌کردن دندان‌ها  بر روی فک وی انجام می‌شود،  ابراز امیدواری کرد که انجام این عمل در شیراز، خدمتی در راستای بهبود روش‌های درمانی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال جدید و خدمت‌رسانی بیشتر به بیماران باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد