خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران
خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

زاکانی: توقیف رسانه‌های منتقد برای محدود کردن فضای سیاسی است/ روحانی با مسببان برخورد کند

علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به توقیف هفته نامه ۹دی، اظهار داشت: با توجه به شعارهای انتخاباتی نامزدها و به ویژه آقای روحانی در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری، ما در حال حاضر شاهد تعارض و تضادی جدی بین شعارها و اقدامات در کشور هستیم.

زاکانی بر همین اساس به توقیف نشریات منتقد بدون تعامل لازم بین وزارت ارشاد با مطبوعات اشاره کرد و افزود: ما می‌بینیم در نزدیکی تعطیلات عید نوروز رسانه‌ای منتقد توقیف می‌شود که این امر تعارض بین شعار و اقدام را تشدید می‌کند.

مدیر مسئول نشریه پنجره ادامه داد: اقدام اخیر علاوه بر عبور از شعارهای انتخاباتی، در جهت محدود کردن فضای سیاسی کشور و جلوگیری از نقد مخالفان است و در عین حال نادرستی این کار را نیز توجیه می‌کنند؛ از این رو این کار قابل اعتراض و شبهه‌انگیز است.

وی اعمال محدودیت برای رسانه‌های منتقد را کاری ناصواب برشمرد و تاکید کرد: رئیس‌جمهور محترم باید در جهت وعده خود با مسببان این قضیه برخورد کرده و توضیحات لازم را به مخاطبان و افکار عمومی ارائه کند.

زاکانی به تناقض‌ در زمینه دفاع رئیس‌جمهور از رسانه‌هایی که به هتک ارزش‌های دینی و منافع ملی پرداخته‌اند و عدم اعتراض به توقیف نشریات منتقد اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور تاکنون درباره مواجه وزارت ارشاد با رسانه‌های منتقد و بستن آنها هیچ اعتراضی نکرده است، لذا ما انتظار داریم با این امر ناصواب برخورد و مانع از استمرار این مسیر شوند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تاکید کرد: باید بستری در کشور فراهم شود که رسانه‌های منتقد که بسته‌ شده‌اند بتوانند به عرصه مطبوعات کشور بازگردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد