خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران
خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

خبر عکس از خبرگزاریهای رسمی ایران

مردم ایران با «مرگ بر آمریکا»، فرش قرمز برای کاخ سفید را به آتش کشیدند

خلق حماسه در روز ۲۲ بهمن برای ملت ایران تجربه جدیدی نیست؛ ملتی که ۳۵ سال است زیر بارش برف و موشک هم به خیابان انقلاب اسلامی و آزادی آمده‌اند و با افتخار، پرچم خوشرنگ ایران را بالا نگه داشته‌اند؛ پرچمی که برای اهتزاز سرافرازانه آن، خون دل‌ها خورده‌ایم. 

به گزارش رجانیوز، اما ماجرای ۲۲ بهمن امسال اندکی متفاوت با سال‌های گذشته است. چند ماهی است که برخی افراد و گروه‌های سیاسی در داخل کشور به دنبال پهن کردن فرش قرمز برای مقامات کاخ سفید آن هم همراه با سیل توهین‌ها و اظهارات سخیف علیه ملت ایران هستند. هر چقدر «جان کری» فحاشی می‌کند و «وندی شرمن» گستاخی می‌کند و «باراک اوباما» یاوه بهم می‌بافد؛ این افراد کوچک‌ترین واکنشی نشان نمی‌دهند که مبادا به گوشه قبای حضرات کاخ سفید نشین بربخورد و دمشان را روی کولشان بگذارند و بروند. 
 
راهپیمایی امسال و طنین فراگیر «مرگ بر آمریکا» می‌تواند تودهنی مناسبی به همه این خنده‌ها و کرنش‌ها در برابر نماد استکبار جهانی باشد و حق هم هست؛ چرا که انقلاب ۵۷ بر پایه و اساس استکبارستیزی شکل گرفت و روح الله کبیر هم احیا کننده شعار قرآنی «مرگ بر آمریکا» بود. 
 
 
شکل گیری صفوف فشرده مردم در خیابان‌های منتهی به میدان آزادی از همین دقایق ابتدایی صبح اثبات می‌کند که مردم ایران بر آن عهد که با امام خمینی (ره) بستند، هستند و هنوز هم هیچ یک از مشکلات اقتصادی و سیاسی نتوانسته آنان را از مقابله با بزرگ‌ترین جنایتکاران عالم منصرف و دلسرد کند؛ مردمی که از همین اول صبح و با صدایی رسا و گرم اینگونه در حال پاسخ به برخی افراد داخلی و اربابان خاجری آن‌ها هستند: «مرگ بر آمریکا.»
 
... 
 
با آغاز رسمی مراسم راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران در سراسر کشور به خیابان‌های شهرهای مختلف کشور سرازیر شده و در کنار یکدیگر سی و پنجمین سالگرد تولد استقلال و آزادی کشور را جشن می‌گیرند. 
 
طبق اعلام ستاد دهه فجر انقلاب راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ساعت ۹ صبح امروز ۲۲ بهمن ماه با حضور اقشار مختلف مردم در سراسر کشور آغاز شد. 
 
 
 خانواده‌ها و جوانان ایرانی در گروه‌ها و دسته‌های مختلف راهپیمایی خود در مسیرهای دهگانه را آغاز کرده‌اند. پرچم ایران، تصاویر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای در دستان راهپیمایان دیده می‌شود. 
 
برخی از راهپیمایان با در دست داشتن پلاکاردهای مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل این راهپیمایی را با شنیدن آیاتی چند از کلام الله هم اکنون آغاز کردند. 
 
برخی دیگر از جوانان با در دست داشتن پلاکاردی که نشان می‌داد ایران به تحریم‌ها «نه» گفته است در مسیر راهپیمای قرار گرفتند. 
 
در جمع مردم حاضر در راهپیمایی تعداد زیادی از نوجوانان و جوانان را با حضوری پرشور می‌توان مشاهده کرد. 
 
 
 
در طول مسیر راهپیمایی نیروهای راهنمایی و رانندگی تهران، نیروی انتظامی و ماشین‌های آتش نشانی مستقر شده‌اند. 
 
شعارهای امسال در راهپیمایی شکوه‌مند پیروزی انقلاب رنگ و بوی مذاکرات با آمریکا دارد که از جمله این شعار‌ها می‌توان به «سازش ما با آمریکا، محال است محال است»، «می‌می‌ریم می‌میریم، سازش نمی‌پذیریم» و «نه سازش نه تسلیم، نبرد با آمریکا» اشاره کرد. 
 
مردم همچنین پلاکاردهایی با مضمون «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد»، «من انقلابی‌ام»، «گزینه لبیک یا حسین ما هم روی میز است»، «با ولایت تا ظهور»، «لبیک یا خامنه‌ای» و... وفاداری خود را به آرمانهای انقلاب اسلامی نشان دادند. 
 
 
در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بازار رنگ آمیزی چهره و دست‌ها نیز گرم بود به طوری که عده‌ای با منقش کردن دست‌ها و صورتشان به پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران سعی در نشان دادن تعهد و عرق خود به پرچم سه رنگ اسلامی ایران بودند. 
 
همچنین پلاکاردهایی با مضامینی نظیر «ایران هشتمین کشور هسته‌ای جهان است و هفتمین کشور سازنده ناو و ناوشکن» در دستان مردم بود که حکایت از پیشرفت‌های شگرف جمهوری اسلامی پس از ۳۵ سال از به ثمر رسیدن انقلاب بود. 
 
غرفه‌های بسیج شهرداری منطقه ۶، مشاوره حقوقی، غرفه فرهنگی، مسابقه خانواده، هنرهای دستی، روزشمار انقلاب، شهریاران جوان، تسخیر سفارت رژیم صهیونیستی، بازیهای رایانه‌ای، عفاف و حجاب، رادیو انقلاب، از جمله غرفه‌هایی هستند که مردم با حضور در آن‌ها از خدمات آن‌ها بهره‌مند می‌شوند. 
 
به همت موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران وابسته به معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، نمایشگاه کتابی در خیابان ولیعصر نرسیده به چهارراه فلسطین برپا شده است. 
 
ایستگاه فرهنگی محلات به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶ نزدیک تقاطع وصال و انقلاب برپا شده است که مورد استقبال تظاهرات کنندگان قرار گرفته است. 
 
همچنین مدرسه دخترانه حضرت زینب (س) واقع در تقاطع وصال با برپایی نمایشگاهی و برگزاری مسابقه نقاشی از دختران جوان برای شرکت در این مسابقات دعوت می‌کند. 
 
 
طبق اعلام مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود ۲۷۰ خبرنگار و عکاس خارجی به نمایندگی از رسانه‌های بین المللی این اتفاق مهم را برای جهانیان انعکاس می‌دهند. 
 
هم اکنون جمعیت در اطراف جایگاه سخنرانی رئیس جمهور و میدان آزادی لحظه به لحظه در حال افزایش است. 
 
مشتاق گزینه‌های روی میز هستیم
 
مردم از قشرهای مختلف، زن و مرد، پیر و جوان با در دست داشتن پرچم‌ها و پلاکاردهایی که بر روی آن‌ها به انگلیسی و فارسی نوشته شده است «ما برای نبرد بزرگ آماده‌ایم»، «این گزینه‌های روی میز ماست» و «ما مشتاق گزینه‌های روی میز هستیم» به سمت میدان آزادی در حال حرکت هستند. 
 
آتش زدن پرچم ۶۰ متری آمریکا در دانشگاه شریف
 
راهپیمایی کنندگان در مقابل دانشگاه صنعتی شریف پرچم ۶۰متری آمریکا را به نشانه اعتراض نسبت به ۶۰سال سلطه‌گری آمریکا و غرب در کشورمان به آتش کشیدند. 
 
در جریان آتش زدن پرچم آمریکا مردم شرکت کننده در راهپیمایی فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، الله اکبر و لا اله الا الله سر دادند. 
 
 
شرکت کننندگان در راهپیمایی ۲۲بهمن به نشانه اعتراض به ۶۰ سال سلطه‌گری آمریکا پرچم ۶۰ متری آمریکا را به آتش کشیدند.
 
بیانیه پایانی: اقدام ابلهانه دشمن با واکنش ویرانگر ملت مواجه خواهد شد
 
به رسم هر ساله در مراسم ۲۲ بهمن امسال نیز بیانیه پایانی این مراسم در میدان آزادی تهران قرائت شد. در پایان هر بند از بیانیه پایانی مراسم ۲۲ بهمن امسال مردم یکصدا فریاد الله اکبر خامنه‌ای رهبر سر می‌دادند. 
 
متن کامل بیانیه به این شرح است: 
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
وَ لَقَد کَتَبنا فِی الزَّبُورِ مِن بَعدِ الذِّکرِ أَنَّ الأَرضَ یَرِثُهَا عِبادِیَ الصّالِحوُن (سوره انبیاء‌/۱۰۵) 
 
حمد و ثنای بی‌پایان خداوند یکتای بی‌همتا را که به فضل و کرمش ملت مسلمان ایران را از نعمت ولایت و بصیرت بهره‌مند ساخت تا به برکت رهبری داهیانه حضرت امام خمینی (ره) و خلف صالح و فرزانه‌اش، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، الگوی فاخر و نجات‌بخش سایر جوامع و ملل قرار گرفته و با برافروختن مشعل بصیرت و آگاهی، معنویت و دین‌مداری، معادلات ساخت قدرت جهانی در عصر جاهلیت مدرن را متلاطم و با تولید امواج بیداری اسلامی و گسترش روزافزون نهضت ضد‌استکباری در اقصی نقاط گیتی، تحقق وعده الهی در تشکیل حکومت جهانی مستضعفین را نوید دهد. 
 
اینک در طلیعه سی و ششمین بهار عزت و آزادی که گفتمان انقلاب اسلامی در گذر از پیچ تاریخی و سرنوشت‌ساز دوره معاصر، راه‌یابی به دروازه تمدن نوین اسلامی را به امت اسلام مژده می‌دهد و جهانیان با مشاهده تزلزل نظام سلطه و استکبار و شبکه پلید صهیونیسم بین‌الملل در برابر مقاومت و ایستادگی نظام اسلامی، محو تماشای عظمت و اقتدار خیره‌کننده ملت ایران شده است، ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی باشکوه، دشمن‌شکن و سراسری یوم‌الله ۲۲ بهمن‌ماه ـ که در تقارن با یاوه‌گویی‌های شیطان بزرگ و شرایط خطیر کنونی اهمیت خاص و معناداری یافته است ـ مواضع خود را با بانگ‌رسای توحیدی «الله ‌اکبر» و «خامنه‌ای رهبر» به جهانیان اعلام می‌داریم: 
 
 
۱- ملت موحد و متحد ایران اسلامی، عبور پیروزمندانه از چالش‌ها و بحران‌های ناشی از سناریوهای فتنه و توطئه دشمنان و توسعه گفتمان انقلاب اسلامی و استکبارستیزی در عالم و نیز استقلال توأم با پیشرفت کشور را مرهون فضل الهی و رهبری حکیمانه و با صلابت حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولی‌فقیه زمان، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام‌ خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و اطاعت همه‌جانبه از معظم‌له دانسته و با فصل‌الخطاب قراردادن مواضع و منویات رهبر عظیم‌الشأن انقلاب در مسایل و موضوعات مختلف، هرگونه اقدام وحدت‌شکنانه و تفرقه‌انگیز را محکوم نموده و بر ضرورت انسجام، استحکام و اقتدار ملی و یکپارچگی بین اقوام، طوایف و مذاهب به ویژه وحدت و هم‌افزایی میان شیعه و سنی در جغرافیای ایران اسلامی تأکید می‌نماید. 
 
۲- ملت رشید و سرافراز ایران، رمز پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و توفیق در ارائه الگویی نوین از شکل‌گیری قدرت سیاسی و مدیریت جامعه در دوران معاصر و به چالش‌کشیدن نظام سلطه و استکبار و فرهنگ لیبرال ـ دموکراسی غربی را در وحدت کلمه و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری‌ (مدظله‌العالی) دانسته و با تأکید بر اینکه «ولایت فقیه» ستون خیمه انقلاب و نظام اسلامی است با تمام وجود به وصیت نورانی و جاودانه خمینی ‌کبیر (ره) که «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت شما نرسد» عمل کرده و اجازه نخواهد داد پیوند مستحکم بین امام و امت ذره‌ای با خدشه و آسیب مواجه شود. 
 
۳- ملت سلحشور و فداکار ایران اسلامی، با رصد رفتار و مواضع کشورهای موسوم به ۱+۵ در فرایند مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی، اظهارات بی‌ادبانه، موهن و تهدید‌آمیز برخی مقامات آمریکایی مبنی بر «روی می‌زبودن گزینه نظامی»، که علی‌رغم توافق ژنو و حرکت دولت ایران در روند اعتمادافزایی درباره صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای، اظهار شده است را محکوم نموده و ضمن قدردانی از پاسخ انقلابی و قاطعانه فرماندهان و مقامات نیروهای مسلح و مطالبه موضع‌گیری‌های صریح و عزتمندانه و مبتنی بر مبانی، اصول و ارزش‌های انقلاب از سوی دستگاه دیپلماسی کشور بر اساس راهبرد «تهدید برابر تهدید» اعلام می‌داریم که با آمادگی همه‌جانبه ‌نیروهای مدافع انقلاب برای حفظ اقتدار و امنیت ملی کشور، به فضل خداوند هرگونه اقدام ابلهانه و تحریک‌آمیز دشمن، با واکنش سریع، سخت و ویرانگر رزمندگان شجاع سپاه، ارتش و بسیج و ملت غیور ایران اسلامی مواجه خواهد شد. 
 
 
۴- ملت صبور و آزاده ایران، با توجه به توطئه‌های زنجیره‌ای نظام سلطه و استکبار جهانی، از تهدید، تحریم، تحریک و تفرقه تا جنگ نرم و جنگ اقتصادی برای جلوگیری از پیشرفت کشور و مأیوس‌سازی مردم نسبت به آینده انقلاب، ضمن تأکید بر ضرورت تلاش‌های هرچه بیشتر قوای سه‌گانه به‌ویژه قوه مجریه و دولت منتخب ملت، در جهت حل مشکلات اقتصادی و توجه به دغدغه‌های فرهنگی و حرکت به سمت نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی، از آنان می‌خواهد با مهار گرانی، رفع بیکاری و مشکلات فراروی معیشت مردم و همت و تدبیر برای آسایش و زندگی توأم با عزت اقشار مختلف به ویژه قشر محروم و مستضعف دشمنان انقلاب و نظام را در راهبرد «ایجاد فاصله بین ملت با نظام و انقلاب» مأیوس و نا‌امید سازند. 
 
۵- ملت بصیر و دشمن‌شناس ایران، تقویت ساختار درونی با نگاه به ظرفیت‌های بی‌شمار کشور همراه با اتخاذ رویکرد «اقتصاد مقاومتی» و راهبرد جهادی در صحنه تولید ملی و به می‌دان‌آوردن کار و سرمایه ایرانی و اتکا به جوانان جسور، خلاق و کارآفرین را مطمئن‌ترین راهکار برای مقابله با تحریم‌های یک‌جانبه نظام سلطه به سرکردگی آمریکا دانسته و از مسئولین و کارگزاران نظام می‌خواهد با پی‌گیری این راهبرد سرنوشت‌ساز، دشمنان را در دست‌یابی به اهداف شوم و ضد ایرانی خود نا‌امید ساخته و با خلق حماسه‌ای اقتصادی شکست قطعی دشمنان و عوامل داخلی آنان را در این عرصه رقم زنند. 
 
 
۶- ملت بیدار و مقاوم ایران، ضمن ابطال شگرد قدرت‌های خارجی در القای منافات‌داشتن استقلال و پیشرفت، عرصه پیشرفت‌های عظیم و دستاوردهای شگرف در حوزه علم و فن‌آوری که در شرایطی بسیار سخت و توأم با مانع‌تراشی‌های دشمنان کینه‌توز حاصل شده است را نماد استقلال و پیشرفت و پیش‌روندگی نهضت علمی و نقطه درخشندگی و سربلندی خود در دنیای تحت سلطه قدرت‌های استکباری دانسته و با تجلیل از شهیدان و مجاهدان عرصه‌های علمی و هسته‌ای کشور به‌ویژه شهیدان علی محمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد و احمدی‌روشن و نیز پدر موشکی ایران سردار بی‌ادعا شهید حسن تهرانی‌مقدم از دولت محترم انتظار دارد ضمن پاسداری و دفاع انقلابی از دستاورد‌ها و حقوق علمی و هسته‌ای کشور، بسترهای امیدآفرینی و تداوم جهاد مؤمنانه و شجاعانه دانشمندان و نخبگان علمی ایران زمین، در زمینه‌های هسته‌ای، فضایی، نانو تکنولوژی، بیونانو تکنولوژی، سلول‌های بنیادی و دیگر علوم راهبردی را بیش از پیش مهیا نماید. 
 
۷- ملت یکپارچه و متحد ایران، با محکوم‌کردن دسیسه ‌شیطانی و تفرقه‌انگیز قدرت‌های مداخله‌گر استکباری و برخی دولت‌های وابسته برای ایجاد نا‌امنی در منطقه خاورمیانه و حمایت مالی و تسلیحاتی آمریکا، صهیونیسم بین‌الملل و عربستان سعودی از فتنه تروریسم تکفیری و سلفی در کشورهای اسلامی به‌ویژه در سوریه، لبنان، مصر، بحرین و عراق حمایت از دولت و ملت سوریه و پشتیبانی از مقاومت فلسطین و لبنان و تلاش برای محو غده سرطانی اسراییل و آزادی قدس شریف را همچنان مهم‌ترین راهبرد و اولویت جهان اسلام دانسته و با دعوت از اندیشمندان جهان اسلام برای مبارزه عملی و عاجل با پدیده تروریسم، هرگونه قصور و غفلت در این زمینه را تقبیح می‌نماید. 
 
۸- ملت مؤمن و ولایت‌مدار ایران، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام و تجلیل از جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های معظم آنان، تکریم و قدر‌شناسی آن‌ها را وظیفه دائمی خود دانسته و از مسئولین و کارگزاران نظام می‌خواهد با بر افراشته نگه‌داشتن پرچم ایمان، جهاد و شهادت برای تداوم راه امام راحل (ره) و شهدای عزیز و تحقق آرمان‌های بلندشان که بر پیشانی آن نام مقدس «قرآن» و «ولایت» تبلور یافته است، از هیچ تلاشی دریغ نکنند. 
 
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
سه شنبه ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۲
مصادف با یازدهم ربیع‌الثانی ۱۴۳۵ و یازدهم فوریه ۲۰۱۴

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد